Udviklingen af Death Stranding tager fart i 2017
Udviklingen af Hideo Kojimas næste projekt, Death Stranding tager for alvor fart, når vi river den sidste side ud af kalenderen i 2016.
I et interview med IGN, bekræftede Kojima, at produktionen på det meget mediedækkede PlayStation 4-eksklusive actionspil, der blev annonceret på dette års E3, vil ‘komme i fuld gang’ næste år. Med det siger han hermed også, at spillet altså stadig er en del tid fra at være et færdigt produkt.
I sidste uge blev spillets grafiske motor annonceret, som vil være drevet af Guerrilla Games ‘Decima’ motor, der også er drivkraften bag Horizon: Zero Dawn.
Death Stranding blev i begyndelsen af december præsenteret på Sonys PlayStation Experience, hvor vores alle sammens Mads Mikkelsen pludselig stod og så skræmmende ud i fuld krigsmaling. Desuden var der en karakter der havde en bemærkelsesværdig lighed med Hollywood instruktøren Guillermo Del Toro – som Hideo Kojima har et særdeles godt forhold til. Stjernen Norman Reedus, som man kender fra ‘Boondock Saints’ og specielt ‘The Walking Dead’ serien, har fået hovedrollen i Hideo Kojimas store satsning, men vi ved stadig ikke meget om hans karakter på nuværende tidspunkt.
Ifølge Kojima, vil Death Stranding blive udgivet i året forud for det år filmen Akira foregår, hvilket formentlig betyder, at vi vil se det på et tidspunkt i 2018. Hvis ikke i 2018, så har spillets designere i det mindste lovet det ude inden OL i 2020.